Brev:
6 mdr og igang med skemaden
29. februar 2012
Alder:
6 mdr.
6 mdr og igang med skemaden
Hej Helen
Nu hvor min datter er fyldt 6 mdr, sidder jeg lige med en skål blandede bolsjer af spørgsmål omkring kost og ernæring, som jeg håber du kan svare mig på.
Er det muligt at skrælle kartofler (og evt. andre rodfrugter) og stille dem i vand i køleskabet i nogle dage, for så at koge dem løbende til mos efterhånden som man skal bruge det? Tænker det lige vil kunne gøre det lidt nemmere i en travl hverdag, men er i tvivl om om næringsstoffer og vitaminer vil forsvinde. Hvis ja, hvor mange dage vil man max kunne gøre dette?
Skal vi fortsætte med at bruge destilliseret vand, når vi laver flasker med modermælkserstatning?
Skal vi stadig skolde flasker og sutter inden brug?
Man kan i denne måned læse i Vores Børn at hvis man fryser mos ned i isterningebakker, risikerer man at det udløser ftalater. Men jeg har læst mange steder, inkl. herinde, at det er en god løsning. Hvad er din holdning til det? Jeg har nu lavet mos på den måde de sidste to måneder, og så får man jo helt dårlig samvittighed når man læser sådan.
Tak for hjælpen endnu en gang :)
Med venlig hilsen
Mette